Evolution of Marketing: Stages, Priorities, Conceptual Base and Dominant Logic
Downloads
Download data is not yet available.
References
ЛИТЕРАТУРА НА РУССКОМ ЯЗЫКЕ
Абрамишвили Г. Г. 1984. Проблемы международного маркетинга. М.: Прогресс.
Багиев Г. Л. (ред.). 1999. Маркетинг: Учебник для вузов. М.: Экономика.
Варго С., Лаш Р. 2006. Развитие новой доминирующей логики маркетинга. Российский журнал менеджмента 4 (2): 73–106.
Грант Р. М. 2003. Ресурсная теория конкурентных преимуществ: практические выводы для формулирования стратегии. Вестник С.-Петербургского ун-та. Серия Менеджмент (3): 47–75.
Капустина Н. Е. 1981. Теория и практика маркетинга в США. М.: Экономика.
Костюхин Д. И. (ред.). 1974. Маркетинг. М.: Экономика.
Панкрухин А. П. 2005. Маркетинг. М.: Омега-Л.
Радаев В. В. 2005. Динамика деловых стратегий российских розничных компаний под воздействием глобальных торговых сетей. Российский журнал менеджмента 3 (3): 3–26.
Соловьев Б. А. 2000. Управление маркетингом: 17-модульная программа для менеджеров «Управление развитием организации». М.: ИНФРА-М.
Третьяк О. А. 1992. Маркетинг: взаимосвязи производства, торговли и потребления. СПб.: Изд-во С-Петербургского ун-та.
Третьяк О. А. 2005. Маркетинг: новые ориентиры модели управления. М.: ИНФРА-М.
Черенков В. И. 2004. Эволюция маркетинговой теории и трансформация доминирующей парадигмы маркетинга. Вестник С.-Петербургского ун-та. Серия Менеджмент (2): 3–33.
Шерешева М. Ю. 2004. Информационные технологии в управлении российскими предприятиями. Российский журнал менеджмента 2 (1): 71–94.
Шерешева М. Ю. 2006. Межорганизационные информационные системы в сетевом межфирменном взаимодействии. Российский журнал менеджмента 4 (1): 76–94.
REFERENCES IN LATIN ALPHABET
Arndt J. 1979. Toward a concept of domesticated markets. Journal of Marketing 43 (4): 69–75.
Arndt J. 1981. The political economy of marketing systems: Reviving the institutional approach. Journal of Macromarketing 1 (1): 36–47.
Arndt J. 1983. The political economy paradigm: Foundation for theory building in marketing. Journal of Marketing 47 (4): 44–54.
Conner K. R. 1991. A historical comparison of resource-based theory and five schools of thoughts within industrial organization economics: Do we have a new theory of the firm? Journal of Management 17 (1): 121–154.
Day G. S., Wensley R. 1983. Marketing theory with strategic orientation. Journal of Marketing 47 (4): 79–89.
Krulis-Randa I. S. 1977. Marketing: Theorie und Praktis. Unternahmung 31 (1): 66.
Miles R., Snow Ch. 1984. Fit, failure, and the hall of fame. California Management Review 26 (3): 10–28.
Miles R., Snow Ch. 1986. Network organizations: New concepts for new firms. California Management Review 28 (3): 62–73.
Powell W. 1990. Neither market nor hierarchy: Network forms of organization. Research in Organization Behavior 12: 295–336.
Thorelli H. 1986. Networks: Between markets and hierarchies. Strategic Management Journal 7 (1): 37–51.
Webster F. 1992. The changing role of marketing in the corporation. Journal of Marketing 56 (4): 1–17.
Downloads
Published
2006-06-20
How to Cite
Tretyak, O. A. (2006). Evolution of Marketing: Stages, Priorities, Conceptual Base and Dominant Logic. Russian Management Journal, 4(2), 129–144. Retrieved from https://rjm.spbu.ru/article/view/667
Issue
Section
Discussions
License
Articles of the Russian Management Journal are open access distributed under the terms of the License Agreement with Saint Petersburg State University, which permits to the authors unrestricted distribution and self-archiving free of charge.