Ценность клиента в течение его жизненного цикла: развитие одной из ключевых идей маркетинга взаимоотношений

Авторы

  • Ольга Анатольевна Третьяк Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики», Москва, Россия https://orcid.org/0000-0001-7072-4117

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Библиографические ссылки

ЛИТЕРАТУРА НА РУССКОМ ЯЗЫКЕ

Руст Р., Эмблер Т., Карпентер Г., Кумар В., Сривастава Р. 2007. Измерение результативности маркетинга: современные знания и будущие направления исследований. Российский журнал менеджмента 5 (2): 63–90.

Третьяк О. А. 2007. О соотнесении результатов и затрат в маркетинговой деятельности. Российский журнал менеджмента 5 (2): 57–62.

REFERENCES IN LATIN ALPHABET

Ambler T., Styles C. 2000. Viewpoint — the future of relational research in international marketing: Constructs and conduits. International Marketing Review 17 (6): 492–508.

Bush R. P., Underwood J. H., Sherrell D. L. 2007. Examining the relationships marketing, marketing productivity paradigm: Establishing and agenda for current and future research. Journal of Relationship Marketing 6 (2): 9–32.

Christopher M., Payne A., Ballantyne D. 1991. Relationship Marketing: Bringing Quality, Customer Service and Marketing Together. Butterworth-Heinemann: Oxford.

Doyle P. 1998. Marketing Management and Strategy. Prentice-Hall: London.

Dwyer F. R. 1997. Customer lifetime valuation to support marketing decision making. Journal of Direct Marketing 11 (4): 6–13.

Dwyer F. R., Schurr P. H., Oh S. 1987. Developing buyer-seller relationship. Journal of Marketing 51 (2): 11–27.

East R. 2000. Fact and Fallacy in Retention Marketing. Professional Inaugural Lecture. March, 1, Kingston University School UK.

Egan J. 2004. Relationship Marketing. Exploring Relational Strategies in Marketing. Prentice-Hall: London.

Fader P., Hardie B. 2010. Customer-base valuation in a contractual setting: The perils of ignoring heterogeneity. Marketing Science 29 (1): 85–93.

Gordon I. H. 1998. Relationship Marketing. John Wiley & Sons: Ontario.

Grönroos Ch. 1994. From marketing mix to relationship marketing: Towards a paradigmshift in marketing. Asia-Australia Marketing Journal 2 (1): 9–24.

Grönroos Ch. 1996. Relationship marketing: Strategic and tactical implications. Management Decisions 34 (3): 5–14.

Gummesson E. 1999. Total Relationship Marketing: Rethinking Marketing Management from 4Ps to 30 Rs. Butterworth-Heinemann:Oxford.

Gupta S., Lehmann D. 2006. Customer lifetime value and firm valuation. Journal of Relationship Marketing 5 (2/3): 87–110.

Gupta S., Hanssens D., Hardie B., Kahn W., Kumar V., Lin N., Ravishanker N., Sriram S. 2006. Modeling customer lifetime value. Journal of Service Research 9 (2): 139–155.

Kotler P. 1992. Marketing new paradigm: What’s really happening out there? Planning Review 20 (5): 50–65.

Kotler P. 1997. Method for the millennium. Marketing Business (February): 26–27.

Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wing V. 1999. Principles of Marketing. Prentice-Hall: N. Y.

Lacey R., Morgan R. 2009. Customer advocacy and the impact of B2B loyalty programs. Journal of Business & Industrial Marketing 42 (1): 3–13.

Payne A. 2000. Relationship marketing — the UK perspective. In: Sheth J. N., Parvatiyar A. (eds.). Handbook of Relationship Marketing. Sage: Thousand Oaks; 39–67.

Payne A., Christopher M., Peck H. 1995. Relationship Marketing for Competitive Advantage: Winning and Keeping Customers. Butterworth-Heinemann: Oxford.

Reichheld F. 1996. The Loyalty Effect: The Hidden Force Behind Growth, Profits and Lasting Value. Harvard Business School Press: Boston, MA.

Ryals L. 2008. Determining the indirect value of a customer. Journal of Marketing Management 24 (7–8): 847–864.

Shaw R., Stone M. 1988. Database Marketing. Gower: London.

Sherrell D. L., Collier J. E. 2008. Managing appreciating and depreciating customer assets. Marketing Management Journal 18 (1): 39–53.

Sheth J. N., Parvatiyar A. 1995. Relationship marketing in consumer markets: Antecedents and consequences. Journal of Academy of Marketing Science 23 (4): 255–271.

Sheth J. N., Parvatiyar A. 2000. The evolution of relationship marketing. In: Sheth J. N., Parvatiyar A. (eds.). Handbook of Relationship Marketing. Sage Publications: Thousand Oaks, CA; 119–148.

Storbacka K., Standvik T., Grönroos Ch. 1994. Managing customer relationships for profit: The dynamics of relationship quality. International Journal of Service Industry Management 5 (5): 21–38.


The List of References in Cyrillic Transliterated into Latin Alphabet

Rust R., Ambler T., Karpenter G., Kumar V., Srivastava R. 2007. Izmerenie rezul’tativnosti marketinga: sovremennye znaniya i budushhie napravleniya issledovanij. Rossijskij zhurnal menedzhmenta 5 (2): 63–90.

Tretyak O. А. 2007. O sootnesenii rezul’tatov i zatrat v marketingovoj deyatel’nosti. Rossijskij zhurnal menedzhmenta 5 (2): 57–62.

Загрузки

Опубликован

30.09.2011

Как цитировать

Третьяк, О. А. (2011). Ценность клиента в течение его жизненного цикла: развитие одной из ключевых идей маркетинга взаимоотношений. Российский журнал менеджмента, 9(3), 55–68. извлечено от https://rjm.spbu.ru/article/view/313

Выпуск

Раздел

Хрестоматия: Ценность клиента в течение жизненного цикла

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

1 2 > >>