New Trends in Conceptualization of Strategic Management of Innovation
Downloads
Download data is not yet available.
References
ЛИТЕРАТУРА НА РУССКОМ ЯЗЫКЕ
Агеев С. 2004. Экономика знаний (Интервью с Г. У. Чезборо). Эксперт Северо-Запад (22): 23–25.
Дрю Ж.-М. 2002. Ломая стереотипы. Реклама, разрушающая общепринятое. СПб.: Питер.
Бухвалов А. В. Реальные опционы в менеджменте: введение в проблему. Российский журнал менеджмента 2 (1): 3–32.
Кристенсен К. М. 2004. Дилемма инноватора. Как из-за новых технологий погибают сильные компании. М.: Альпина Бизнес Букс.
Кристенсен К. М., Рейнор М. Е. 2004. Решение проблемы инноваций в бизнесе. Как создать растущий бизнес и успешно поддерживать его рост. М.: Альпина Бизнес Букс.
Фостер Р., Каплан С. 2002. Созидательное разрушение. Вестник McKinsey (2): 57–69.
Хэмел Г., Прахалад К., Томас Г., О’Нил Д. 2005. Стратегическая гибкость. СПб.: Питер.
Чезборо Г. У., Тис Д. Дж. 2003. Организационные формы инноваций: когда виртуальная корпорация эффективна? Российский журнал менеджмента 1 (1): 123–136.
REFERENCES IN LATIN ALPHABET
Best Business Books 2003. Strategy + Business 33 (Winter). http://www.strategy-business.com/magazine
Burgelman R. A., Christensen C. M., Wheelwright S. C. 2004. Strategic Management of Technology and Innovation. McGraw-Hill/Irwin: Boston.
Chesbrough H. W. 1999. The differing organizational impact of technological change: A comparative theory of national institutional factors. Industrial and Corporate Change 8 (3): 447–485.
Chesbrough H. W. 2003a. Environmental influences upon firm entry into new sub-markets: Evidence from the worldwide hard disk drive industry. Research Policy 32 (4): 659–678.
Chesbrough H. W. 2003b. Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Harvard Business School Press: Boston.
Christensen C. M. 1993. The rigid disk drive industry: A history of commercial and technological turbulence. Business History Review 67 (4): 531–588.
Christensen C. M., Roth E. A., Anthony S. D. 2004. Seeing What’s Next: Using Theories of Innovation to Predict Industry Change. Harvard Business School Press: Boston.
Foster R. N., Kaplan S. 2001. Creative Destruction: Why Companies that are Built to Last Underperform the Market — and How to Successfully Transform Them. Currency/Doubleday: N. Y.
Rosenbloom R. S., Spencer W. J. (eds). 1996. Engines of Innovation. Harvard Business School Press: Boston, MA.
Downloads
Published
2004-12-08
How to Cite
Bukhvalov, A. V., & Katkalo, V. S. (2004). New Trends in Conceptualization of Strategic Management of Innovation. Russian Management Journal, 2(4), 59–66. Retrieved from https://rjm.spbu.ru/article/view/783
Issue
Section
Modern Classics: Strategic Management of Innovation
License
Articles of the Russian Management Journal are open access distributed under the terms of the License Agreement with Saint Petersburg State University, which permits to the authors unrestricted distribution and self-archiving free of charge.