Corporate Social Responsibility in Russia: Lessons of the National Report on Social Investments

Authors

Abstract

The article presents the main themes and findings of the national Report on Social Investments in Russia 2008. Based on the theoretical analysis of the leading Russian companies’ „best practices“ the article discovers the peculiarities of integrating CSR principles in their corporate strategy. The main lessons of the Report to the effective corporate social performance of Russian businesses settle in definite terms.

Keywords:

corporate social responsibility, corporate social investments, corporate strategy

Downloads

Download data is not yet available.

References

ЛИТЕРАТУРА НА РУССКОМ ЯЗЫКЕ

Благов Ю. Е. 2006. Генезис концепции корпоративной социальной ответственности. Вестник С.-Петербургского ун-та. Сер. Менеджмент (1): 3–24.

Ведомости. 03.03.2009. № 37 (2307).

Голодец О. Ю. 2009. Корпоративная социальная ответственность и социальные стратегии компаний в условиях глобального финансово-экономического кризиса. В: Стратегия и лучшая практика устойчивого развития в странах Евразии. Материалы 1-го Международного Саммита по корпоративной социальной ответственности. Киев.

Доклад о социальных инвестициях в России 2004: Роль бизнеса в общественном развитии. 2004. Под общ. ред. С. Е. Литовченко. М.: Ассоциация Менеджеров.

Доклад о социальных инвестициях в России 2008: Интеграция КСО в корпоративную стратегию. 2008. Под общ. ред. Ю. Е. Благова, С. Е. Литовченко, Е. А. Ива но вой. М.: Ассоциация Менеджеров.

Из России с любовью: Национальный вклад в глобальный контекст КСО. 2008. The Economist Intelligence Unit.

Развитие социально ответственной практики: аналитический обзор корпоративных нефинансовых отчетов, 2006–2007 годы выпуска. Аналитический обзор. 2008. Под общ. ред. А. Н. Шохина. М.: РСПП.


REFERENCES IN LATIN ALPHABET

Attaining Sustainable Growth Through Corporate Social Responsibility. 2008. IBM Institute for Business Value.

Carroll A. 1991. The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons 34 (4): 39–48.

Porter M., Kramer M. 2006. Strategy and society: The link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review 84 (12): 78–92.

Understanding Corporate Responsibility: An Executive Briefing. 2008. Results and Insights from Project RESPONSE.

Wood D. 1991. Corporate social performance revisited. Academy of Management Review 16 (4): 691–718.

Zadek S. 2004. The path to corporate responsibility. Harvard Business Review 82 (12): 125–132.

Published

2009-03-23

How to Cite

Blagov Y. Е., & Ivanova, E. A. (2009). Corporate Social Responsibility in Russia: Lessons of the National Report on Social Investments. Russian Management Journal, 7(1), 3–24. Retrieved from https://rjm.spbu.ru/article/view/440

Issue

Section

New Research

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>