Market as Web of Social Networks
Downloads
Download data is not yet available.
References
ЛИТЕРАТУРА НА РУССКОМ ЯЗЫКЕ
Грановеттер М. 2006. Интервью. В сб.: Радаев В. В., Добрякова М. С. (отв. ред.). Экономическая социология: автопортреты. М.: ГУ–ВШЭ; 40–47.
Каплински Р. 2002. Распространение положительного влияния глобализации. Какие выводы можно сделать на основании анализа цепочки накопления стоимости? Пер. с англ. Препринт WP5/2002/03. М.: ГУ–ВШЭ. http://www.hse.ru/science/preprint/default.html
Пауэлл У. 2006. Интервью. В сб.: Радаев В. В., Добрякова М. С. (отв. ред.). Экономическая социология: автопортреты. М.: ГУ–ВШЭ; 122–130.
Пауэлл У., Смит-Дор Л. 2004. Сети и хозяйственная жизнь. В сб.: Радаев В. В. (сост. и науч. ред.). Западная экономическая социология: Хрестоматия современной классики. М.: РОССПЭН; 226–280.
Радаев В. В. 1993. Этническое предпринимательство: Мировой опыт и Россия. Полис (5): 79–87.
Радаев В. В. 2003. Социология рынков: к формированию нового направления. М.: ГУ–ВШЭ.
Радаев В. В., Добрякова М. С. (отв. ред.). 2007. Анализ рынков в современной экономической социологии. М.: ГУ–ВШЭ.
Старк Д. 2002. Гетерархия: неоднозначность активов и организация разнообразия. В сб.: Радаев В. В. (сост. и ред.). Экономическая социология: Новые подходы к инсти туциональному и сетевому анализу. М.: РОССПЭН; 47–95.
Старк Д. 2006. Интервью. В сб.: Рада ев В. В., Добрякова М. С. (отв. ред.). Экономическая социология: автопортреты. М.: ГУ–ВШЭ; 153–161.
Уайт Х. 2002. Рынки и фирмы: размышления о перспективах экономической социологии. В сб.: Радаев В. В. (сост. и ред.). Экономическая социология: Новые подходы к институциональному и сетевому анализу. М.: РОССПЭН; 96–118.
Уайт Х. 2006. Интервью. В сб.: Радаев В. В., Добрякова М. С. (отв. ред.). Экономическая социология: автопортреты. М.: ГУ–ВШЭ; 179–189.
Уолдингер Р., Олдрич Х., Уорд Р. 2004. Этнические предприниматели. В сб.: Радаев В. В. (сост. и науч. ред.). Западная экономическая социология: Хрестоматия со временной классики. М.: РОССПЭН; 340–365.
Флигстин Н. 2007. Государство, рынки и экономический рост. В сб.: Радаев В. В., Добрякова М. С. (отв. ред.). Анализ рынков в современной экономической социологии. М.: ГУ–ВШЭ; 313–340.
REFERENCES IN LATIN ALPHABET
Biggart N. 1989. Charismatic Capitalism: Direct Selling Organizations in America. University of Chicago Press: Chicago.
Brusco S. 1982. The Emilian model: Productive decentralisation and social integration. Cambridge Journal of Economics 6 (2): 167–184.
Burt R. S. 1993. On social structure of competition. In: Swedberg R. (ed.) Explorations in Economic Sociology. Russell Sage Foundation: N. Y.; 65–103.
Burt R. S. 1995. Structural Holes: The Social Structure of Competition. Harvard University Press: Cambridge.
Collins R. 1988. Theoretical Sociology. Harcourt Brace Jovanovich: San Diego.
Gereffi G., Korzeniewicz M. (eds.). 1994. Commodity Chains and Global Capitalism. Praeger: Westport.
Granovetter M. 1973. The strength of weak ties. American Journal of Sociology 78 (6): 1360–1380.
Granovetter M. 1974. Getting a Job: A Study of Contacts and Careers. Harvard University Press: Cambridge.
Granovetter M. 2005. Business groups and social organizations. In: Smelser N., Swedberg R. (eds.). The Handbook of Economic Sociology. 2nd ed. Princeton University Press: Princeton; 429–450.
Mintz В., Schwartz М. 1985. The Power Structure of American Business. University of Chicago Press: Chicago.
Perrow C. 1993. Small firm networks. In: Swedberg R. (ed.). Explorations in Economic Sociology. Russell Sage Foundation: N. Y.; 377–402.
Powell W., Brantley P. 1992. Competitive co operation in biotechnology: Learning through networks? In: Nohria N., Eccles R. (eds.). Networks and Organizations: Structure, Form, and Action. Harvard Business School Press: Boston, MA.
Saxenian A. 1994. Regional Advantage: Culture and Competition in Silicon Valley and Route 128. Harvard University Press: Cambridge.
Stearns L. B., Mizruchi М. 1993. Corporate financing: Social and economic determinants. In: Swedberg R. (ed.). Explorations in Economic Sociology. Russell Sage Foundation: N. Y.; 279–307.
Wellman В., Berkowitz S. D. (eds.). 1988. Social Structures: A Network Approach. Cambridge University Press: Cambridge.
White H. C. 1981. Where do markets come from? American Journal of Sociology 87 (3): 517–547.
White H. C. 2002. Markets from Networks: Socioeconomic Models of Production. Princeton University Press: Princeton.
Downloads
Published
2008-07-16
How to Cite
Radaev, V. V. (2008). Market as Web of Social Networks. Russian Management Journal, 6(2), 47–54. Retrieved from https://rjm.spbu.ru/article/view/454
Issue
Section
Modern Classics: Network Approach in Economy Sociology
License
Articles of the Russian Management Journal are open access distributed under the terms of the License Agreement with Saint Petersburg State University, which permits to the authors unrestricted distribution and self-archiving free of charge.