Personnel Training Policies in Russian Companies

Authors

  • Tatiana A. Soltitskaya Graduate School of Management, Saint Petersburg State University, Russia

Abstract

The author defines Personnel Training System as the cumulative result of training policy and training structure of a company. This article discusses trends of Personnel Training System development in Russian companies. The author describes four types of training policies. Based on actual research this paper finds out the connection between training policy and efficiency of training in organization. Russian companies training practice shows the importance of organizational goals and values for forming a personnel training policy.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ЛИТЕРАТУРА НА РУССКОМ ЯЗЫКЕ

Арджирис К. 2004. Организационное научение. М.: ИНФРА-М.

Бойетт Дж, Бойетт Дж. 2002. Путеводитель по царству мудрости: лучшие идеи мастеров управления. М.: Олимп-Бизнес.

Бухвалов А. В. 2004. Реальные опционы в менеджменте: классификация и приложения. Российский журнал менеджмента 2 (2): 27–56.

Иванова Е. 2002. Обучение персонала: альтернативы нет. Элитный персонал 34 (268): 3.

Капустин С. Н., Краснова Н. Л. 2000. Маркетинговый подход к корпоративному обучению. Маркетинг в России и за рубежом (4): 120–124.

Кетс де Врис М., Шекшня С., Коротов К., Флорент-Трейси Э. 2005. Новые лидеры российского бизнеса. М.: Альпина Бизнес Букс.

Коул Д. 2004. Управление персоналом в современных организациях. М.: Вершина.

Магура М. И., Курбатова М. Б. 2004. Обучение персонала как конкурентное преимущество. М.: Управление персоналом.

Маршанд Д. А. 1999. Мастерство: Менеджмент. М.: Олимп-Бизнес.

Половинко В. С. 2002. Управление персоналом: системный подход и его реализация. М.: Информ-Знание.

Сенге П. 1999. Пятая дисциплина: искусство и практика самообучающейся организации. М.: Олимп-Бизнес.

Сергиенко С. К. 2004. Современные отечественные технологии оценки и развития персонала. М.: Книжный мир.

Тис Д. Дж., Пизано Г., Шуен Э. 2003. Динамические способности фирмы и стратегическое управление. Вестник С.-Петербургского ун-та. Серия Менеджмент (4): 133–185.

Фей К. Ф., Павловская А. Г., Танг Н. 2004. Универсальны ли методы управления человеческими ресурсами? Сравнение России, Китая и Финляндии. Российский журнал менеджмента 2 (1): 53–70.

Ядов В. А. 1987. Социологическое исследование. М.: Наука.


REFERENCES IN LATIN ALPHABET

Kim D. H. 1993. The link between individual and organizational learning. Sloan Management Review 35 (1): 37–50.

Kolb D., Osland J., Rubin I. 1995. Organizational Behavior: An Experiential Approach to Human Behavior in Organizations. 6th ed. Prentice-Hall: Englewood Cliffs, NJ.

Mumford A. 1980. Making Experience Pay. McGraw-Hill: London, N. Y.

Rogers C. R., Freiberg H. J. 1994. Freedom to Learn. Maxwell Macmillan: N. Y.

Schein E. H. 1994. Organizational and Managerial Culture as a Facilitator or Inhibitor of Organizational Learning. Working Paper for the MIT Organizational Learning Network.

Published

2005-06-15

How to Cite

Soltitskaya, T. A. (2005). Personnel Training Policies in Russian Companies. Russian Management Journal, 3(2), 155–174. Retrieved from https://rjm.spbu.ru/article/view/720

Issue

Section

Practice of Management